A.S. Adventure is helemaal klaar voor de toekomst in digital en omni-channel. Samen met ida mediafoundry kozen zij voor enkele adobe marketing cloud solutions om hun on- en offline doelen te bereiken.

Adobe Marketing Cloud

A.S. Adventure wil zijn omni-channel strategie bereiken door 
verschillende Adobe oplossingen met elkaar te combineren. 
Zo is de webshop gebouwd met Adobe Experience Manager
en worden zowel de on- als offline gegevens gemeten met 
Adobe Analytics. Om snel in te spelen op noden en 
opportuniteiten van klanten via e-mail en advertenties
gebruiken ze Adobe Campaign  en Adobe Audience Manager.

DOEL

 - Eenvoudig en snel content beheren op de website en dat voor verschillende merken

 - Snel kunnen inspelen op de eisen en noden van klanten

 - Optimaal gebruik maken van de omnichannel data om de customer experience 
verbeteren. Dit zowel online- als offline. 

 - Betere en gepersonaliseerde targetting door het juist inzetten van data

UITDAGING

Consumenten hetzelfde gevoel geven op de website als 
wanneer ze een fysieke winkel zouden betreden. Bij
A.S. Adventure staat beleving op de 1e plaats. Op de vorige 
site had men wel voldoende productinfo, maar dat is niet 
genoeg om zich te onderscheiden van concurrentie. Men zet
daarom steeds meer en beter in op gepersonaliseerde content
die voor de consument als relevant wordt beschouwd. Zodat
men ook online voldoende service kan bieden. 

OPLOSSING

Door verschillende Adobe Marketing Cloud solutions met elkaar te koppelen wordt belangrijke 
informatie niet uit het oog verloren en optimaal benut. Zo kan A.S. Adventure nu heel gericht
inspelen op de wensen van klanten en kunnen ze ook snel nieuwe trends opmerken en daar op 
inspelen. 

RESULTAAT

- Betere conversie rates voor de online sales 

- Snellere- en eenvoudigere time-to-market 

- Efficiënter gebruik van verschillende marketing/e-commerce tools zodat er meer tijd is voor details