Onze cross-chanel, cross-device gebruikservaring is drastisch verbeterd. We kunnen nu makkelijk de interacties op onze websites volgen, en reageren met de juiste content voor de juiste gebruiker op het juiste moment.

Manu Heirbaut - Software Development Manager, Telenet

Adobe Marketing Cloud

Telenet wil voor zijn 2,9 miljoen klanten een overtuigende
marketing aanpak bieden die de juiste diensten en content
toont via meerder on- en offline touchpoints.

DOEL

 - Consistentie brengen in een bekend merk

 - Time-to-market verminderen

 - Customer experience verbeteren in on-en offline touchpoints

 - Kosten vermindering door hergebruik bestaande assets te stimuleren

 - Meer targeting op basis van up-to-date statistieken van alle touchpoints

UITDAGING

Consumenten wisselen voortdurend tussen apparaten en touchpoints,
waardoor het moeilijk is voor merken om hen te volgen.
Het toepassen van consistente en relevante ervaringen is cruciaal,
maar niet altijd even makkelijk voor merken om dit toe te passen.
iDA Mediafoundry zocht mee naar een oplossing.

OPLOSSING

Zowel de residentiële site als de support website, twee belangrijke touchpoints,
werden gemigreerd naar Adobe Experience manager aangevuld met Adobe Analytics
en Adobe Target om de sites te meten en de juiste doelgroepen te kunnen engageren.

RESULTAAT

- Time-to-market voor nieuwe online initiatieven met 30% gedaald

- Aangenamere gebruikservaring

- Integratie van Adobe Experience Manager, Analytics en Target

- Gecentraliseerde asset management in Adobe Experience Manager

- Statistieken van touchpoints om te optimaliseren

- Gedaalde kosten